fredag 3 augusti 2012

Life goes on

Första gången jag surfar in på bloggen nästan en månad nu. Blev så förvånad när jag upptäckte att det fortfarande är så många som läser den! Trodde det skulle vara tomt på besökare efter en sådan lång tids skrivtorka för min del.

Jag har inte riktigt känt för att skriva, dels för att det är sommar och jag inte upplever så mycket på sjukhus/läkarlinjesfronten som ju ändå är mitt huvudfokus, men också för att jag har brutit upp med min partner sedan många år. De första två veckorna var rent ut sagt ett helvete men nu börjar det kännas bättre, men det är klart det varierar. Vissa dagar känns det hur bra som helst, vissa andra känns det hemskt. Men livet går ju trots allt vidare. och vidare. och vidare. Och man får helt enkelt blicka framåt. Vad vill jag göra, vad är mina drömmar nu när jag är fri som en fågel?

Snart är det höst, sommaren har gått så fort (vilken sommar?) och då ska jag börja termin 9 dvs jag ska plugga bland annat gyn/obstetrik, barn och psykiatri. Som jag har väntat på den här terminen! Hoppats och hoppas fortfarande att just här kommer jag att finna det jag söker - en specialitet som känns helt rätt. Till våren tänkte jag skriva mitt examensarbete inom gyn/obst och förhoppningsvis blir det utomlands - jag har alltid tänkt läsa en termin eller två utomlands men ändrade de planerna när jag var i mitt förhållande, nu är det sista chansen att införliva de planerna igen!

Sen ska jag jobba som underläkare nästa sommar, sen har jag bara vårdcentralsplaceringen och rättsmedicin kvar till nästa höst igen och sen är jag KLAR. Gissa om jag längtar! Är så trött på plugga plugga plugga till tentor, ser inte alls fram emot FAS tentan i januari (muntlig tenta på termin 6-9). Längtar efter att få börja jobba och bli BRA på någonting... Däremot längtar jag inte ifrån alla mina fina vänner, jösses vad man inser hur viktiga de är för en i situationer som den jag har varit i nu...

Oh well. Nu dags för frukost, sen stranden.

Hoppas ni har det riktigt bra där ute och att ni får åtminstone lite sol på er i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar