tisdag 3 juli 2012

Vad är oddsen?

Idag har jag solat ute på en brygga på Lidingö och njutit av havet och solen.

Precis när jag kom till den folktomma bryggan kom en till tjej dit, en en söt tjej som visade sig vara LÄKARE med rötter i LUND/GBG, som har bott ett tag i FRANKRIKE, har varit i AFRIKA, jobbat i INDIEN, tyckte NARKOS var ett av de roligaste momenten på läkarutbildningen, vill börja träna mer YOGA, är superSOCIAL och är tillsammans med en kille sen 6 år tillbaka men de har just nu lite vajsing i förhållandet och ska ta ett uppehåll för att fundera ut om de ska leva tillsammans...

Hon råkar vara ledig på förmiddagen (och på besök på Lidingö) JUST den här veckan när jag är här och jag råkade bestämma mig för att hänga på stranden just idag (hade egentligen tänkt hänga i stan idag). Vi har liknande värderingar, och hon ska vara ledig typ resten av sommaren och hänga i Stockholm, Göteborg och Lund. Och just det, vi har samma hårfärg, är typ lika långa och har exakt likadant nagellack på tånaglarna.

Vad är oddsen?!

...fattas bara att hon har tävlat med hästar och sjungit i kör också så har jag nog hittat mig en själsfrände :)

Gässen simmade fram och tillbaka under bryggan där vi badade. Gulliga :)

2 kommentarer:

  1. Fattar inte :P vem är tjejen? Du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick en ny kompis, en tjej som har typ levt samma liv, har samma intressen och tycker exakt likadant som jag. Vi röstar såklart även på samma parti, har precis gjort slut med våra pojkvänner efter många års långt förhållande, och vi tycker båda att saltlakrits är det enda godiset värt namnet :) Jag sade till henne: hade du varit kille hade jag gift mig med dig omedelbums!

      Radera