söndag 1 juli 2012

Mmmmmm!


God morgon!

Nu sitter jag och avnjuter en kopp kaffe, med en DN bredvid mig och strålande sol utanför, med andra ord jag har betydligt bättre saker för mig än att sitta här på bloggen :)

Men vill bara göra en liten statusuppdatering, bröllopet i helgen var fantastiskt, så himla fint att få fira kärleken på ett så gediget sätt, och min sång i såväl kyrkan som med jazzbandet på festen blev lyckad. Kul! Har aldrig sjungit live med ett jazzband förut, första låten blev jag lite förvirrad av att stå i mitten av en massa massa ljud och inte höra mig själv över huvud taget, men så småningom så slappnade jag av och då var det bara kul att få jazza fram Bedårande sommarvals (Mmmmm Mmmmm), Summertime och Lullaby of birdland. Tänk om man fick göra det på heltid, kanske skulle skola om sig och strunta i läkarutbildningen? ;)

Hehe nej men ibland känns det som att mina "fritidsaktiviteter" tar upp lika mycket tid som medicinstudierna, och det finns ju bara ett x antal timmar per dygn. Och ärligt talat, ibland blir jag så trött på att plugga så alternativet att på heltid få syssla med yoga, konst och musik känns otroligt lockande. Men sen ska man ju kunna försörja sig också, det är en helt annan femma...

Nu är jag i Stockholm en vecka och ska njuta av den vackra staden och skärgården, och kanske framför allt trevligt sällskap innan det bär av till Skåneland igen.

Glad sommar!



1 kommentar:

  1. Låter underbart, det är få saker som är så härliga som att sjunga till eller spela med liveband! :)

    SvaraRadera