torsdag 17 november 2011

En liten latmask...

Det är precis vad jag är just nu. En liten latmask som hellre vill burra ner sig i soffan och titta på film istället för att göra någonting vettigt, och som hellre vill sitta och bläddra i en tidning istället för att vara flitig och studera. Och tro mig, jag behöver varje timme jag kan få till att studera! Men ändå hamnar jag där, segandes kvar vid köksbordet. För åååh, titta, vilka fina ullsockor de säljer i den där butiken, och så billigt också... Och titta där, vilken fin ljusstake, en sådan kanske man skulle köpa nu inför jul?

Jag älskar reklamblad. Jag skäms nästan för att säga det, det känns så väldigt materialistiskt, men jag fullkomligen ÄLSKAR reklamblad. Att sitta och bläddra och fundera, mysa med tanken att "det där skulle jag kunna köpa och inreda med" eller "en sån skulle jag vilja ha"... Och alla rabatter, jag vet inte vad det är med mig men så fort jag ser röda priser blir jag som tokig! Helt plötsligt förlorar jag all sans och reson, för det är ju så PRISVÄRT och då måste man ju bara köpa det - utan att tänka på att jag redan har ett x antal exemplar eller att jag inte alls har behov för en sådan pryl egentligen över huvud taget...

Som tur är har jag inte tid att springa runt i affärer, så oftast stannar det vid mina dagdrömmerier om den där fantastiskt fina ljusslingan som kanske är lite för dyr men som är rabatterad och som jag bara MÅSTE ha (sedan när då?) och det är väldigt sällan som jag faktiskt slår slag i saken. Det tar bara en massa tid och ger latmasken i mig en massa utrymme för att bara lata mig och mysa en liiiiten stund till :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar