torsdag 24 november 2011

Sankta Lucia, yoga och eftertanke.


Mitt liv tycks gå på expressfart just nu. Luciarepetitioner och julplaner blandas hejvilt med att öva öva öva på att guida andning, inledning och solhälsningarna i yogan. Däremellan är det plugg plugg plugg som gäller, och massor av att träffa-patienter-och-vara-intresserad-och-omtänksam-fast-jag-helst-inte-vill-prata-med-någon-alls-idag... och mitt i alltihop en massa massa virvlande känslor, möten och reflektioner och oändligt mycket eftertanke.

Livet bara pinnar på och det är knappt jag hinner med, önskar jag kunde dra i bromsen lite. Nu är det redan första advent på söndag! Därefter är det snart jul, födelsedag, nyår och vips så är det 2012 och dags för tenta. Jag hade behövt dygn med 48 timmar istället, då hade jag kanske hunnit med i tanken. (Med betoning på kanske).

Och så är det dags att börja fundera på julklappar. Jag brukar inte vara så stressad över just den biten, tycker det är mysigt att flanera runt och titta på potentiella julklappar. Trixet är att börja med det i tid - är man ute i sista sekunden blir det garanterat stressigt och inte speciellt trevligt. Det gäller också att försöka handla när de flesta andra INTE handlar, det värsta jag vet är att trängas i varma ytterkläder i trånga svettiga butiker.

Ikväll ska vi i alla fall strosa genom stan, och sen gå ut och äta trerätters innan vi går vidare till konserthuset och njuter av MalmöSymfoniOrkesters julkonsert. Ska bli väldigt härligt :)

No stress!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar