söndag 23 oktober 2011

Vad är väl en bal på borgen?


Vad är väl en bal på borgen?

Jodå, det var precis så härligt som det brukar. Även om jag kände någonstans att min förtjusning över Corbalen och all dess prakt har mattats av lite. Jag vet inte varför, men i år njöt jag inte lika helhjärtat av talen, underhållningen eller maten. Jag hade nog helst ätit vegetariskt men glömde fylla i det, och det var synd för den köttiga delen av menyn var ingen höjdare. Desserten däremot, mums! Havtornscheesecake med färsk ananas i mörk rom, det var en höjdare tyckte jag.

Efter sittningen var det fyrverkerier i lundagård (och det gick alldeles utmärkt att stå utomhus i kylan utan jacka eller någonting så bordsvinet hade uppenbarligen gjort sitt) och därefter trillade vi in på en mellanfest i en del av borgen som jag aldrig sett förut. Det är lustigt, AF-borgen har de mest oväntade små kryphål och efter flera år av runtspringande i borgen under alla spex med mera så blir jag fortfarande förvånad när jag hittar nya små krypin.

Sen var det storband, de var riktigt duktiga, innan DJ:n tog plats. Musiken var helt ok, men vi saknade Percy Nilegård på scen :) Och ja, sen dansades det hela natten, för min del tog kvällen slut klockan halv fem på morgonen. Totalt sett en mycket trevlig och lyckad kväll!

Tyckte dock det var lite läskigt att inse att det nästan inte var många äldrekursare med i år, helt plötsligt är det vi som var äldrekursarna och alla kändes väldigt, väldigt unga. Sist jag gick på Corbalen gick jag termin 4, och det var en markant skillnad denna gången. ... eller? Är det kanske bara så att det är jag som börjar bli gammal? Fasansfulla tanke. Idag när man är dagen efter ska man inte spekulera för mycket i sådant, men jag kan känna lite panik ibland när jag upptäcker att jag är närmare 30 än 20 och att man faktiskt blir äldre för varje år som går (det är sant, jag lovar)...

Hua mig.

Nu ska jag skaka av mig min åldersnoja och gå ut och njuta av det fina vädret i gott sällskap med min kära syster yster.

Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar