måndag 24 oktober 2011

Tummen upp för infektion i Malmö!


Jag vet inte om jag tidigare har nämnt min infektionsplacering? Jag har i alla fall haft mitt infektionsblock nu, och jag måste säga att det har varit en väldigt bra placering - särskilt jämfört med T6...!

Det enda som jag tycker är tråkigt är att det finns ingen instuderingstid, vilket har inneburit att man ska ha läst ett par timmar om dagen efter skoltid (vi har gått 8-16 nästan varje dag)... Och detta har jag av flera olika anledningar inte lyckats få till. Antingen är jag för trött efter en hel dags informationsprocessande, eller så har jag haft andra saker för mig (som att handla, laga mat, tvätta, träna, gå på möten, planera fadderverksamheten osv. osv.) En annan sak som är lite synd är att vi inte får någon inläsningsperiod/repetition innan tentan i januari, utan har obligatoriska moment i ögon till och med dagen innan terminstentan...

Men men det ksa väl gå den här gången med, inte dags att börja fundera på tenta nu i alla fall! Men dugga är det på onsdag. Tur för mig att duggan inte spelar så stor roll ;)

Nu är det även slut med hudplaceringen, även den tycker jag har varit bra... Hud är ganska brett, alla möjliga olika slags patienter, inklusive STD (sexuellt överförbara sjukdomar, ex klamydia, gonorré osv). Men synd att den redan är slut, jag skulle vilja ha mer tid där eftersom att det är så svårt... Som en klasskamrat sade: hur kan man motivera att vi pluggar en enda neurologibok under hela T2 (neuro kommer tillbaka denna terminen) men bara får totalt 2 arbetsveckor på exempelvis kardiologen under hela utbildningen? eller för den delen Hud som jag då är lite intresserad av - i smyg!

Nu ska jag återigen sätta mig med min fina (?) antibiotikaplansch/mind map som jag håller på att göra, i ren frustration över alla dessa jädra antibiotika som har tusen olika namn och indikationer.

So long!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar