fredag 21 oktober 2011

Bio-junkie?


Ikväll har jag varit med tjejerna och sett Crazy Stupid Love på bio. Och den var faktiskt inte så dum som man kunde tro! Trots att den var lite tramsig så hade den något slags budskap - och var dessutom snyggt gjord. Att det dessutom var ögongodis för både killar och tjejer var det inte snack om - det gick ett sus genom biosalongen när tröjan åkte av ;)

Utöver detta så bjöd den på en hel del skratt, och JA! Det är så härligt, så befriande att få skratta och gråta till en film, och många filmer gör ju sig mycket bättre på bioduken än hemma i TV-soffan.

Det är lite lustigt, jag har inte varit så här mycket på bio på länge, snittat en gång i veckan nu den senaste månaden? Antar det beror på att jag är gräsänka och blivit mer social helt enkelt :)

Andra filmer att rekommendera just nu:

Midnatt i Paris (woody allen) är en riktigt lustig typisk Allen-film, med humor och bisarrheter kärleksfullt blandat och bakat i ett idylliskt Paris. Jag som är Paris-fantast (när jag inte bor där, då har jag mer av ett hatkärleksförhållande till staden, alldeles för mycket trafik) tyckte det var underbart, och karaktärerna var väldigt underhållande.

En Dag med Anne Hathaway är en ganska blek filmatisering av en fantastisk bok, men definitivt sevärd ifall man som jag älskade boken och vill ha mer. Om man inte läst boken är jag dock tveksam till om man hänger med i storyn... Och trots att den var en blek kopia av originalet så lyckades den få mig att gråta ögonen ur mig vilket ju också är ett relativt "gott" betyg :)

Imorgon blir det Corbal! Ska bli fantastiskt roligt, har sett fram emot det länge. Jag skulle vilja säga att det är årets roligaste fest (med reservation för Toddydagen som kommer på en ganska delad plats) och det ska bli härligt att få fixa sig lite extra och dra på sig den där klänningen som får se dagens ljus alldeles för sällan.

Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar