söndag 16 oktober 2011

Utan dina andetag.


Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor! jag kan inte ens stå när du inte ser på, och genomskinligt grå blir jag utan dina andetag....

För första gången på länge såg jag på Idol i fredags, mest för att det inte fanns något annat intressant att titta på och jag var sugen på att slötitta lite på TV, och blev helt tagen av en ung tjejs version av Kents gamla dänga "Utan dina andetag"... och sen dess är jag helt hookad! Kan inte sluta lyssna på den låten, i alla möjliga versioner, allt från Jockes Bergs skarpa knastriga till Caroline Wallins smekande röst... Den är så poetisk, så känslosam, så skör, så innerlig, så desperat...

För övrigt var jag väl inte jätteimponerad av Idol-avsnittet, känns som att man var på avslutningen på en högstadieskola där kidsen spelar vuxna och sjunger låtar de är alldeles för unga för att bära upp. Som "Vill du ligga med mig då", det känns bara fel.

Men men nu ska jag sluta vara moraltant och knata till kojs istället.

Nästa helg blir det medicinarbal!

http://www.youtube.com/watch?v=VxJnk5t6o84

http://www.youtube.com/watch?v=v5USHZJgvyQ&feature=related









1 kommentar: