onsdag 5 oktober 2011

Onsdag eftermiddag - nu tar vi helg!


Som jag längtat efter detta... Nu äntligen kommer min välbehövliga semester - Tre dagar i Barcelona med 20-26 grader och mestadels sol! Att det är med fantastiska tjejkompisar gör ju inte saken sämre :)

De senaste veckorna har varit absurda när det kommer till work load. Vi går 8-16 varje dag, och efter klinik/mottagning mm och man är helt körd i huvudet ska man sätta sig ner och förbereda case eller seminarium inför dagen därpå. Jag har fortfarande inte lyckats bli helt frisk, vad sägs om över två veckors anamnes med initialt feber och sedan muskel- och ledvärk, massiv huvudvärk och daglig tung trötthet? Hoppas att jag lyckas sova ordentligt på resan så jag snarare hämtar kraft till jag kommer hem igen. Jag ser fram emot långa promenader och mycket solbadande på mysiga restauranger och caféer! Och kanske någon strand om det vill sig väl ;)

Min fina handledare på infektion var så snäll att hon lät ta prover på mig nu innan jag skulle åka,  bara för att kolla så att jag inte hade någon sjuka som kunde botas med antibiotika så jag kunde få må lite bättre. Men mina värden såg fina ut (förutom lågt Hb men det har jag ju alltid haft) vilket troligen innebär en vädligt envis och långdragen virusinfektion.. Så nu är jag redo att åka och framför allt: taggad på att bli frisk :)

Hoppas ni får en fin helg här hemma!

Förhoppningsvis varma hälsningar

Alexandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar