tisdag 13 september 2011

Välkommen till Studentskegården!


Jaha, så var det gjort. Flytten avlöpte relativt smidigt (om man bortser från det enorma skyfall och åskoväder som sköljde över oss under hela flytten) och nu är jag installerad i mitt nya rum. Det var verkligen svårt att få plats med alla mina grejer, alla var vi förundrade hur mycket jag lyckats samla på mig! Och då hade jag ju ändå slängt flera stora sopsäckar och skänkt bort både soffa och soffbord.

Det känns fortfarande lite som att jag tagit in på hotell, särskilt när man kommer hem tillsammans med vänner och sitter och snackar i köket, eller när man ska gå på toaletten eller duscha. Men jag antar man vänjer sig! Mitt rum är i alla fall väldigt fint med nylagt parkettgolv och utsikt mot träd och ett kyrktorn.

Här bor vi alltså en herrans massa tjejer, det är ju som sagt ett boende för bara tjejer, och det syns bland annat i köket ;) superfräscht! Inte som vanliga studentkorridorer... Den enda stora nackdelen än så länge är att jag har en gigantiskt tjock-TV som jag inte kan se på - för det finns inga antennuttag på rummen! Och jag som älskar att ha Nyhetmorgon på i bakgrunden på morgnarna när jag äter frukost eller gör mig i ordning. Nu är det alltså dags för en ny vana, lyssna på radio eller läsa tidningen kanske? Men jag märker nu hur fäst jag är vid TV.:n, jag tycker det är skönt att sätta på den en stund när jag kommer hem från skolan när jag är trött och vill distrahera tankarna en liten stund. Ofta är det då Vänner eller Scrubs eller liknande, perfekt med lite skratt och tramsigheter! Och likadant tycker jag om att se på kvällsnyheterna.. Men ack nej, nu är det slut på det! Får helt enkelt stå ut utan TV tills nästa gång jag flyttar...

Eller som Arne Weise sa: Kanske finns det en TV i himlen också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar