onsdag 3 augusti 2011

Sista dagarna i Norge... (?!)

Så var den sista dagen på sjukhemmet kommen, och idag har jag sagt adjö adjö till kollegor och patienter. Man blir verkligen rörd över alla fina ord och lyckönskningar som haglar över en från alla håll, en patient fällde till och med en tår eller två när vi sade hejdå... Då kan man faktiskt känna att man gjort ett bra jobb! Och jag har verkligen blivit så inspirerad av mina kollegor, de jobbar dag ut och dag in med patienter i livets slutskede och fortfarande orkar de bjuda på den bästa möjliga tillvaron för patienterna.

Men jaha. Vad ska jag göra nu då med min norska? Jag har ju tyvärr lagt mig till med att tänka och säga det mesta på norska (hehe jag tror dock inte norrmännen anser att jag snacker norsk, utan de tror det är en slags svensk dialekt so jag har) även om jag vet att jag snabbt vänjer mig av med det igen. Jag får väl helt enkelt komma tillbaka till Norge igen :) Men inte nästa sommar, för då är det dags att ta tag i mig själv och se till att bli bekant med ett svenskt sjukhus. Försöka lägga lite grund inför nästa sommar igen då det är dags för underläkarvik. Och om man har lite tur kanske man till och med kan få ett läkarass nästa sommar? Hade varit perfekt...

Nu ska jag ta det riktigt lugnt ikväll, hade helst velat gå ut på byn och ta ett glas vin på Chaplin ikväll men min magkatarr säger Nej tack! och därmed får det väl bli filmkväll med lite vanlig hederlig cola istället. Vilket ju iofs inte är helt fel det heller. Det är så himla fint väder så det känns helt ofattbart att klockan redan är åtta på kvällen. Känns som om det var kl tre på eftermiddagen!

Imorgon eftermiddag lämnar jag Gjövik, och som man säger i Norge:

Ha det!

:)

Lillehammer!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag trillade in på din blogg, kul! jag var oxå i Gjövik under sommaren och jobbade som assistent på sykehuset.

    SvaraRadera