lördag 20 augusti 2011

Äntligen sol!


Så har man äntligen blivit lite benådad med lite sol! Så himla skönt, årets första dopp blev av under en spavistelse på Ystad saltsjöbad (rekommenderas!) och det andra blev på Ribban i Malmö häromdagen. Vilken tur, tänk så hade det inte blivit något dopp i år?! Haha skandal :)

Tyvärr kan jag inte bara njuta och slappa i solen nu, utan måste packa och fixa inför en kommande flytt, nu ska jag flytta från min lilla etta in på ... tro det eller ej! .... korridor! Jajamen, tjejen som under alla år som student totalvägrat att bo kollektivt och bestämt hävdat att hon inte skulle trivas om hon inte har sitt eget - hon ska nu flytta in på en tvättäkta studentkorridor. Det tar emot lite, men samtidigt så är det supercentralt och billigt (!), närmare till både plugg, vänner och pojkvän... och trevligt! De som bor där trivs jättebra, och jag känner redan flera av mina grannar. Och efter att ha bott kollektivt och delat ett kök med 15 pers i somras så tror jag att jag kan hantera det nu med ;)

På sätt och vis blir ju detta sista sucken av studentlivet, om ett par år är jag färdig och då är studenttiden ett minne blott. Och då kan jag vara nöjd och känna - I've done it all. För sedan jag började plugga 2005 har jag hunnit med att jobba i mat- och festlag på Östgöta Nation, jag har svängt de lurviga på alla nationer i Lund, jag har käkat studentbruncher, studentluncher och studentmiddagar, varit på oändligt antal sittningar, klätt ut mig till allt från indian, grekisk gudinna och piratkvinna till tortyroffer, ballerina, schizofren och till en stjärnhimmel... Jag har dessutom sjungit i studentkör, varit med om en lundakarneval, varit aktiv i Toddyspex och varit engagerad i Medicine Studerandes Förbund. Dessutom har man såklart varit fadder och tutor, och varit med på en massa studentikosa tillställningar och baler.

Och nu kan jag alltså till slut även bocka av "ha bott på studentkorridor" på min lista. Ska bli spännande!

Men som sagt, det är inte bara kul att flytta - det innebär en massa jobb och jag vete tusan hur jag ska få plats med alla mina grejer i ett litet korridorsrum? Jag får slänga massor massor och har redan skänkt bort bland annat en soffa och ett bord och en massa kläder... Men men jag behöver verkligen rensa ut lite. Men så sitter man där och bara -Åh, men DEN kan jag ju inte slänga, den är så fin, och titta DÄR den har jag inte sett på evigheter, så mycket minnen! Och den där grejen kommer jag säkert att behöva någon gång, någonstans...

Och så vidare.

Ja nu är det alltså dags att ta tag i flyttpackningen, och därmed sitter jag helt plötsligt framför datorn istället. Jag kommer på precis allt annat "viktigt" jag måste göra, som till exempel att beställa hem den där favoritparfymen (Estee Lauders - Emerald Dream) från Nordic Feel (prisvärt!) och kanske sen sitta och kika lite på La Redoute, de har fått in en massa snygga höstvaror.... AAaaarrrggghhhh! Jag kan bara inte slita mig från datorn!

Haha jaja nu kom "Bag in box" upp i min spotify-låtlista (hur hamnade den där?!) och jag inser att det är dags att stänga av datorn.

Ha det fint i solen!

Ps nu har malmöfestivalen dragit igång, några tips på något sevärt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar