fredag 29 juli 2011

Äntligen fredag!

Nu är det äntligen fredag, och i helgen ska jag njuta av ledigheten och åka med Erik till Lillehammer. Har aldrig varit där men hört det ska vara en mysig liten stad. Och som Erik brukar säga - har de fått lov att hålla ett OS så lär det vara fint där ;) Vi tänkte promenera runt i stan, och ifall det är ok väder ta en buss till något som heter Hafjell, där man åker Gondol upp på berget och sen kan njuta av utsikten. Hoppas!

Sen börjar nedräkningen, i år kör jag inte en nedräkning på 10 dagar utan bara tre. Alltså måndag, tisdag och onsdag - sen är det dags att packa ihop sitt pick o pack och dra vidare till Hamar! Där stannar vi tills Erik jobbat klart om fredagen, och sen äntligen drar vi hem till Sverige igen och äntligen får vi riktig semester. Längtar verkligen :)

Men detta är antagligen sista sommaren i Gjövik för min del, och jag kommer att sakna alla fina människor jag mött här. Jag blir så konstant imponerad av sjuksyrrorna på jobbet, de är så positiva och empatiska allihop och det är en riktigt god stämning inom personalen. De är verkligen duktiga med patienterna, och jag tror att de flesta patienter som kommer till Haugtun känner sig väl omhändertagna, trygga och sedda. Den kompetenta personalen värnar verkligen om patienterna, och det känns bra att vara en del av den miljön.

Men man vet aldrig, kanske är det inte Adjö, utan På återseende?

Stor klem!

ps. jag trodde aldrig att jag skulle gå till Peppes pizza, men det har det blivit två gånger redan den här sommaren! Och på Peppes är ALLT stort, inklusive läsken. Varsågod, en liter pepsi max!


2 kommentarer:

  1. Så koselig å lese bloggen din, Alexandra! Så bra at du har trivdes hos oss på Haugtun. Det har vært så utrolig koselig å ha deg der. Du er spesiell! Du har gitt pasientene masse omsorg, og jeg har følt meg så trygg på at alt blir gjort på beste måte når du er på jobb. Stå på! Jeg har stor tro på deg:)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Synnöve, vilka fina ord. Jag kommer sakna er :)

    SvaraRadera