fredag 27 november 2009

Livet är en fest...!

Nu ikväll ska jag på sittning med klassen! Första (och enda) sittningen den här terminen, och det ska verkligen bli roligt att träffa lundaklassen igen. Jag satt och diskuterade med en klasskamrat häromdagen, att innan när vi var en helklass på 100 personer så var det perfekt och jag stortrivdes. Visst var det olika grupperinger, men då kompletterade de varandra och det var lätt att hänga med än den ena än den andra. Sen vi splittrades till två klasser, en till Lund och en till Malmö, så känns det som att båda klasserna blivit lite "fattigare" - Lundaklassen är den lite mer spexiga tjotjim-klassen, på gott och ont, och Malmöklassen är den lite mer relaxade men också lite drygare. Nu låter jag väldigt negativ, och det är faktiskt inte så illa. Min klass består av många olika individer, och de allra allra flesta är faktiskt riktigt genuint goa och fina människor, det är bara gruppdynamiken som blir lite fel ibland.

I vilket fall som helst ska det bli otroligt skoj att få gå ut tillsammans allihop (nästan) ikväll, och förhoppningsvis lyckas man stå emot sprithästens lockande klövar (jodå, sprithästar har till skillnad från vanliga hästar faktiskt klövar istället för hovar!) och lyckas ta sig hem efter en glad fartfylld danskväll. Senast det var så var på medicinarnas årliga bal, Corbalen, då jag hade så vansinnigt kul, man känner i princip alla och bara dansar och har roligt hela kvällen iklädd en festlig blåsa. Kvällens outfit blir dock inte balklänning, utan för min del en utklädnad till prima ballerina - kvällens tema är "om jag inte kom in..." Jag funderade ett tag på ifall jag skulle klä ut mig till psykpatient i tvångströja, eller ett lik i blodiga kläder (lite så man kände efter att ha sökt in 8 gånger ifall man inte hade kommit in då...) men hade inte riktigt tid och kraft, istället köpte jag världens sötaste lilla balettkjol på Lindex barnavdelning ;)

Ha det fint, och glöm inte: Livet är en fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar