torsdag 4 april 2013

Cambridge!

Yes, nu är jag här!

Efter ett par dagar i mitt nya hem måste jag säga att jag stortrivs. Visst kan man känna att "men hallå, alla mina vänner är ju hemma, vad gör jag här?", men det är ju väldigt spännande att bo i ett annat land. Och när jag får moments of doubt så påminner jag mig själv om att jag faktiskt är här med ett purpose - att skriva mitt exjobb.

Här är otroligt vackert, en jättefin liten stad! Och jag bor superbra, har fått låna en cykel och Cambridge är en riktig cykelstad. Har ett stort rum med stor säng (lite väl hård kanske) och två jättetrevliga engelsmän som house mates.

Var på sjukhuset igår för att fixa passerkort med mera, och det var precis så krångligt och byråkratiskt man kan tänka sig att det skulle vara! Jag var först tvungen att hitta en person för att få mitt honorary contract (1), sen fick jag gå ner i källaren till Access (2) som gav mig ett nytt formulär (tredje nu..) att fylla i och som skulle signeras av en viss person (3) som hänvisade mig till en annan person (4) som var på semester så jag fick gå till en annan person (5) som skrev under. Men när jag kom tillbaka ner till Access (6) så sade de att det var fel person som skrivit under och skicka mig vidare till Medical Staffing (7) som i sin tur sade att de inte hade hand om studenter och skickade mig tillbaka till Access (8) igen...!!! Och självklart befann sig alla dessa människor och departments på helt olika ställen och våningar på sjukhuset, så jag fick springa runt som en jojo.

men till syvende och sist fick jag mitt sjukhuskort. Vilket visade sig inte vara ett universitetskort, så därefter var jag tvungen att cykla in till stan, gå till Family Research Center och be dem utfärda ett kort till mig, som i sin tur skickade mig vidare till card office. Så nu har jag äntligen båda mina kort och kan röra mig fritt på både sjukhusområdet och på de fantastiskt vackra universitetsområdena. Det är verkligen superfint här!

Nu ska jag fortsätta jobba, ska snart cykla till sjukhsuet igen. Idag regnar det, så jag är inte jättesugen. De andra två dagarna har det varit strålande sol, jättehärligt. Men det är minst lika kallt här som hemma. Brrrrrr kan inte våren komma snart???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar