söndag 13 maj 2012

tentaplugg

Så var det dags för tentavecka... Den här terminen får vi åtminstone en vecka på oss att fokusera helt på böckerna, inte som i T7 där vi hade obligatoriska moment till dagen innan tentan, och det är verkligen skönt att själv få lägga upp sin tid med plugg och pauser. Visserligen osar ångesten om alla läkarstudenter man träffar på just nu, men det är väl ofrånkomligt.

Jag  har dock fortsatt hålla mitt löfte till mig själv att försöka ta det lugnt, och därför har jag trots allt haft en trevlig helg med middag ute, ost- och vinkväll, en stund ute i solen (vid havet!) och ikväll har jag gottat ner mig ordentligt i soffan med det senaste avsnittet av Game of thrones. Livsfarlig serie det där, man blir snabbt beroende. Nu är det i alla fall dags att sova inför morgondagens intensiva pluggdag. Längtar verkligen tills de närmaste veckorna är över och det äntligen är dags för ett riktigt välförtjänt sommarlov...!

Mitt första (och sista?) riktiga sommarlov på år och dar, där jag bara ska vara ledig hemma, göra massa yoga, läsa och lyssna på musik och bara bli sådär riktigt riktigt utvilad som man bara kan bli av en semester hemma. Och självklart kommer jag att filosofera och fundera och ruminera och allt det där jag brukar göra när jag är ledig :) Nästa sommar hoppas jag på att istället jobba som underläkare och då lär det ju bli att jobba jobba jobba, så nu ska det banne mig njutas av den kommande sommaren!!! Måtte bara de närmaste veckorna gå fort och någorlunda smärtfritt...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar