söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År!


Så blev det år 2012.

År 2011 firades av som vanligt med floder av champagne, kyssar och nya löften att bryta :) För ovanlighetens skull så firade vi med mexikanskt tema, jag har ingen aning om vem som kom på det men det blev ändå väldigt trevligt! Kanske inte det jag tänker på först när jag tänker Nyårsafton, jag är van vid att det ska vara pompa och ståt, fantastiska tre- eller femrätters och gärna både hummer och oxfilé.

Men ärligt var det faktiskt ganska skönt att det inte var så pretentiöst för en gångs skull. Alla var finklädda ändå men det var inte tvunget den absolut finaste stassen och det mest perfekta håret, och blommorna och sombrerosarna gjorde det lite extra piffigt. Maten var lättlagad, och om inte innan så är det definitivt en ice breaker när alla ger sig på att äta överfulla burritos ;) Så summa summarum var det en riktigt trevlig fest, även om jag kanske inte kommer att fira nyår så varje år. Jag minns förra året när jag och E var i Thailand på ett litet lyxhotell på en enslig ö, det var också en minst sagt speciell nyårsafton. Jag kommer ihåg att personalen blev fullare än gästerna, de sprang runt och fnissade och sköt skum och champagne på alla som kom i deras väg ;)

Men som alltid så för nyår något tråkigt med sig. Jag fick höra att akuten hade varit fullproppad med patienter, och om två pojkar som fick vårdas på IVA - en 13-årig pojke som hade fått ena benet amputerat (ja du läste rätt) av en nyårsraket som hade bränt av i fel riktning, och en 15-årig pojke som hade blivit skjuten. Och en massa andra som skadat sig på olika sätt och vis. Ibland undrar man om man verkligen borde få lov att köpa fyrverkerier som privatperson...?

Men fint var det i alla fall! Hela himlen i Malmö lystes upp av vackra, blixtrande, mullrande, tjutande raketer i alla dess färger. Som upplagt för en nyårspuss ;)

Välkommen 2012, jag hoppas innerligt att du blir ett vackert och glädjefyllt år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar