torsdag 30 september 2010

Bouscho!

Sa har man jobbat annu en dag pa kliniken. Idag har jag gett injektion efter injektion efter injektion efter injektion. och sen tagit blodtryck efter blodtryck efter blotryck...! man blir ratt sa slut efter ett tag, i 35 graders hetta.

Brojar lara mig en del bengali-ord! sant som man maste kunna for att de ska forsta, de pratar ju inte engelska.... som ligg ned, sitt ned, goddag, tack, vad heter du, bra, osv. ikvall ska vi ha var forsta bengalilektion, det ska vara 5 totalt varav en bestar av att lara sig laga bengalisk mat dvs vi ska sta o laga var middag tillsammans i koket med var larare. blir kul!

Pa mandag ska jag traffa mitt o eriks faderbarn Superna, ska verkligen bli spannande att se hur hon bor. Och hur hon ser ut nu! har ju bara ett foto fran flera ar sen....



Mer om boendet:

Vi bor RIKTIGT spartanskt !!! En av killarna hade bott pa hotell i darjeeling for 200 rupees (40 kr) per natt och sa att et var rena rama lyxen jamfort med hur vi bor har... (som vi betalar 1500 kr for)

Vi bor i ett hus med rattor och kackerlackor i koket, jag bor pa andra vaningen dr jag delar ett pyttepyttelitet rum med tre andra. Overallt i rummet hanger det klader eftersom att det inte finns nagon garderob elelr byra (eller plats for det heller) och det ar valdigt valigt smutsigt. Forsokt stada lite med svart da vi inte har fonster med glas, utan utan glas sa allt damm blaser ratt in.

Som tur ar har vi myggnat (slitna o skitiga men anda) och en flakt (som later som en traktor, men inte sa farligt me oronproppar.)

Sangen ar stenhard med en tunntunn madrass, sa det ar omojligt att ligga pa sidan.

vi ar 15 som delar pa fyra WC/dusch med rinnande kallvatten

(inklusive rattor o kackerlackor saklart)

som sagt, allting valdigt spartanskt o smutsigt, men det funkar! daremot ska jag nog unna mig ett bra hotell min forsta hotellnatt i Kerala, sa att jag kan fa mig en ordntlig dusch och sova i en riktig sang :)

Men nu borjar jag vanja mig vi livet har, de anra volontarerna ar jattebra och trevliga, och imorse uppteckte jag till min stora stora lycka att jag kunde gora yoga pa hustaket! Pa morgonen ar halva taket i skuggan, sa jag gjorde en halvtimmes yoga imorse innan frukost, och det har gjort att jag kanner mig mycket battre idag. Dt ar som balsam for sjalen att satta pa enya i horlurarna och sen bara fokusera pa yogan innan frukost.

Men men nu far det vara nog, nu ska jag konversera lite med de nya volontarerna som kom idag (en hel hog!) e verkar vara valdigt trevliga i alla fall :)
 
Bouscho! (sitt ner!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar