måndag 8 april 2013

A good day

Idag satt jag först med exjobbet på förmiddagen, men sen kände jag bara att "nej, nu fick det vara nog!" och så hoppade jag upp på cykeln och cyklade iväg mot stan. Vägen dit är fantastisk, cirka en kvart längs med River Cam, kantat av söta små hus och båtar, och stora grönområden. Underbart att cykla där! Väl inne i stan tillät jag mig vara lite turist, gå runt bland collegen och titta, och shoppade lite i butikerna. Härligt.

Jag har så svårt att sitta still och framför allt sitta inomhus hela dagarna, jag känner mig så kvävd. Jag älskar att komma ut bland folk, andas frisk luft och få nya intryck. Hittade en superrea med fina smycken och underkläder, min inre shopoholic väcktes till liv och jag blev alldeles lyrisk. Har dessutom fixat ett O2-sim card som gör att jag kan ringa billigt både i UK och till Sverige, och dessutom surfa på mobilen för 15 pund. Rätt bra deal :)

Efter att ha köpt en sushi och intagit i parken så cyklade jag hem, och gick direkt på Pilates på gymmet (så himla bra med gymmet bokstavligt talat 2 minuter från där jag bor) som var sisådär,men träning var det i alla fall :) Får göra lite yoga själv ikväll, och ska simma imorgon. Så nu börjar jag få lite av en vardag här! Känns bra, samtidigt som jag längtar hem såklart. Eller ja, helst skulle jag sett att mina nära och kära var HÄR istället för det här är en underbar stad! :)

Nu är det vår i Cambridge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar