tisdag 26 juni 2012

Snart bröllop!

Nu i dagarna är det dags för sommarens bröllop. Det ska verkligen bli kul, en god vän till mig som gifter sig och jag ska sjunga på bröllopet, både i kyrkan ackompanjerad av piano och efter middagen med ett jazzband. Spännande!

Kanske särskilt spännande eftersom att jag precis fått en kraftig förkylning, haft feber och nu har jätteont i en hes och grötig hals... Så nu blir det röstvila och massor av te i några dagar inför helgens bravader. Hoppas det reder ut sig innan bröllopet så jag hinner öva lite (!) För visst är man van sångare men eftersom jag slutade sjunga i kör för ett år sedan så har det inte blivit så mycket övning och jag känner mig lite ringrostig.

Oh well, det blir nog bra.

Midsommar var jättetrevligt med goda vänner på besök och bra väder. Härligt! Nu har det dock regnat konstant sedan dess, hoppas sommaren tar sig snart. Men juni är väl som juni brukar vara - urtrist.

Nu ska jag stänga av skräpTv:n (Det är Doctors på TV4, så himla billigt program. Alltid handlar det om fettsugning, plastikkirurgi, dieter, osv osv. I dagens avsnitt förändrar vi allas kroppar, en efter en.. Suck.)



Och istället ska jag sätta på gårdagens sommarpratare på P1! Ett gammalt sommarnöje som ska få återupplivas :) Rekommenderas!



Flera dagar innan midsommar var det så här fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar