tisdag 5 juni 2012

La la love


Idag känner jag mig verkligen som en riktig liten hemmafru..

Eller vad sägs om att pussa mannen adjö och sedan äta riktig långfrukost framför Nyhetsmorgon, följt av två timmars yoga, måla naglarna och titta lite på Högklackat (humorserie på SVT) och sen hemlagad lunch, dricka kaffe och läsa lite modetidning, och nu som grädden på moset: baka en frestande doftande plommonpaj? :)



Under tiden jag gör allt detta (ja jag ska snart komma ner i varv men jag är fortfarande lika uppskruvad som en duracell-kanin efter de senaste två terminerna) så lyssnar jag på Eurovision-låtarna från i år och dansar runt i lägenheten. Kan det bli mer kliché än så?!

Men jag njuter faktiskt, lite lagom slappt sådär. Himla skönt också att bara softa runt i mina mjuka sköna yogakläder hela dagen. På tal om det, den här bilden hittade jag på nätet igår, haha!




Lustigt, det är lite pinsamt faktiskt men min favoritlåt just nu är La la love sjungen av Cyperns Ivi Adamou. Inte för att jag egentligen tycker att den är speciellt bra, utan för att jag själv haft den på hjärnan konstant dagligen i snart två veckor. Den har liksom trängt sig in i mina tankar och existerar konstant på repeat gömd någonstans i min hjärna, och poppar upp lite då och då. Och när jag hör den så är den ooooooh så bekant och vi gillar ju saker som är bekanta, inte sant? ;)

Själv tyckte jag att det, som vanligt, var alldeles för mycket fokus på sångerskornas sexualitet och kroppar och alldeles för lite fokus på låtarnas kvalitet under Eurovision. Kanske särskilt Cyperns och Greklands bidrag tyckte jag var lite too much, där klänningarna var så korta att de knappt täckte varken bröst eller rumpa och dansen lika utmanande som på ett bubbeldisco på någon av Greklands partyöar. Lite magstarkt kanske för barnfamiljer? Det är ju inte alldeles ovanligt att småflickor både klär sig och dansar precis som sina idoler. Tacka vet jag Loreen som var både cool, snygg och alldeles sin egen i sin klädsel, dans och sång.

Men motsägelsefull som jag är så kan jag inte låta bli att dras med i rytmen, sången, dansen och bli alldeles strålande glad, klappa händerna och studsa jämfota när jag hör Lah lah, lah lah lah lah, lah lah lah lah, la la looove.



1 kommentar:

  1. Ibland behöver man ha sådana dagar, och det är väldigt skönt :D

    SvaraRadera