lördag 28 januari 2012

Thailand!


Somnar till ljudet av syrsor, fåglar och ... geckos? något oklart. Vaknar till ljudet av minareten (skapar flashbacks från abu dhabi!) och ljudet av syrsor, fåglar och ... geckos?

Solen står lågt över palmträdens toppar, himlen är ljust blå och poolens vatten ligger stilla och blankt och väntar på dagens första dopp. Men först en timmes morgonyoga, sträck ut, rulla ihop och skjut ifrån. Härligt! Nu frukost med nescafé med söt kondenserad mjölk. Det är så mycket Thailand så det finns inte :)

Nu efter termin 7 kände jag mig helt slutkörd, totalt utpumpad. Behövde desperat få en andningshål, en kort liten paus, så att jag är redo att ta tag i termin 8. Så jag bytte mina jourer och beställde en sista minuten till Thailand! Dyrt och kort, bara en vecka, men det var det lätt värt - och nu är jag här. Trött och smått mörbultad, men väldigt glad över att inte vara hemma i frusna Sverige och gå till plugget omotiverad och irriterad. Nu får jag en chans att vila upp mig! Ibland är de spontana sakerna man gör, från hjärtat, som är det bästa.

Det är lustigt, de bästa besluten jag har tagit i mitt liv har varit just sådana spontana beslut, som kom rätt från hjärtat utan att tänka över eller fundera så mycket! Som dagen jag flyttade hemifrån när jag var 18. Som dagen då jag slutade mitt jobb när jag var 19. Som dagen då jag åkte till Abu dhabi (bodde där ett år) för att jobba som flygvärdinna när jag var 20. Som dagen då jag åkte till Kuba (underbara Kuba!) när jag var 22. Som dagen då jag bestämde mig för att våga bli tillsammans med min tonårskärlek när jag var 23. Alla lika plötsliga och spontana som för några dagar sen som jag beställde resan till Thailand! Jag antar att när det kommer så spontant och självklart för en, så är det verkligen det som man behöver och som gör en gott.

Nåväl. Nu är jag alltså i Thailand och har tänkt att bara vila upp mig. Inga sight seeings (det är typ sjätte, sjunde gången jag är här...) utan bara vila vila vila och yoga yoga yoga. Och sol sol sol ;)

Tänker på er där hemma och hoppas att ni har det bra.

Och förresten, ingen dålig present man fick på vägen hit - ett mail om att man klarat T7 tentan - med marginal! Ibland är man verkligen sin egen hårdaste kritiker...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar