söndag 16 maj 2010

Checking out...

Jajamaen, snart aer det dags att checka ut!

Nu aer det de sista tva dagarna, sen aker jag alltsa hem till kaera Sverige igen. Det aer sa mycket jag inte hunnit skriva om, men tja... man ska ju orka laesa ocksa saklart ;)

Min presentation pa fakulteten gick lite sisadaer... Kulturkrock javisst! De var visst inte sa vana vid att fa mota studenter med kritiskt taenkande, deforvaentade sig nog snarare ett referat om deras haelsovardssystem, medan jag forsokte visa pa dess styorkos men ocksa brister, samt forslag pa vad man kan gora baettre... erhm. inte sa uppskattat. haha navael, det ar inte de som ska ge mig godkaend kurs sa det var ju bra.

Fick i alla fall en sot avskedspresent, och alla som narvarade kom fram och tog i hand och onskade mig lycka till i framtiden, och lycka och vaelgang och allt det dar. En av kvinnorna daer verkade inte ha blivit avskraeckt, kanske hon till och med var lite imponerad av mitt "mod" att ifragasaetta systemet (denna asiatiska kulturen aer som sagt lite annorlunda), hon ville i alla fall ha min emailadress sa att vi kan halla kontakten. Trevligt!

Jag var som jag lovade iklaedd en vacker morkbla sari, trots att det nog var den vaersta dagenb mojligt att ha en sadan tingest pa sig - det var monsunstorm och oversvam,ning overallt pa gatorna, flera gatorna var totalt avstangde for att bilarna inte kunde kora genom vattenmassorna...! Och jag som skulle ta bussen....

som tur var lcykades jag fa skjuts bade dit och hem (!). samma sak var det idag, storm regn aska blixtrar och dunder. Men jag SKULLE till internetcafeet om det sa var det sista jag gjorde ;) aven denna gang hade jag tur och fick skjuts hit, nu nar jag ska hem ar det dock mycket tveksamt hur jag ska ta mig till. kommer garanterat bli dyblot i alla fall... tur att det ar varmt! ;)

Nu aer det dags att sluta, men mjag har det i alla fall bra, och hoppas pa lite mindre regn nu de sista dagarna sa jag kan fa slappa lite vid poolen igen.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar